The answer is today communication... hahaha
sapa jawab betoi dapat kole satu.. sapa tak tau kole tu pedia, pi tanya orang Kedah.
I'm proud to be KEDAHsian.. toksah marah la no orang nismilan... later we talk about nismilan and KL lak.
Back to the title..
Not at our imagination that the communication will be at this stage. So easy.. I'm now in touch with those old friends... the knowledge that we gained today baru berapa piun la dari ilmu Allah.. dengan redho dan kebenarannya kita merasa kemudahan ini. Toksah la dok bongkak sangat. Nanti dia nak ambik balik sat ja...sekali bling ja..
Opss again I'm out of the topic.
Zaman makbapak dedulu pakai surat. Abah becinta dengan mak pakai surat, bezaman nak tunggu reply. Menguji kesabaran tul. Tu belum cita pasai surat kena sabotaj...Haha tringat plak I used to be unpaid postgirl to my brother, friends etc.
Masa sekolah masa dok asrama beratoq tunggu turn kat public phone nak call mak. Call mak sebulan 2 kali ja. Call mintak duit dengan nak habaq nak balik...
Tu pun dah kira canggih tak kira la tak payah pakai surat..
Then when we start working in1990an, we were introduced to hand phone. Kembangnya hidung bila orang dok jeling kita cakap kat telipon.. walaupun gabak sebatu boleh nampak.. canggeh wooo.
My first handphone was NOKIA Banana.. slide to answer wah.. lagi JOBO! padahal pakai prepaid je hahaha...
Pastu SMS.. wahhh suka suka suka...
Pastu email lak. Lagi rase canggih. those without emails were the outdated people... communication not reach. All the jokes, info, stories will be sent through emails.. canggih la bila name card stated email address and hand phone number...
Pastu zaman internet kat rumah lak.. selama ni pakai harta opis haahhha standard la kan...
Bunyi internet connection dedulu Ya Allah macam bunyi dinasour mengawan (aku agak la sebab pelik !)
Sangat la tak sangka sekarang ada wifi, handphone ada inetnet bagai pastu social page... fb, tweeter, instangram, whataps
Takde alasan tak dapat info..
Point kat sini nak bagi tau I have many Carpet Whataps hahaha
the good point is I'm now connected with my long lost friendz... suka suka suka...
My Whataps Carpets are ;
- Stadian forever
- Supermama Jelita
- 0792 foreva
- Pendekar Naro
- Gossip Girls
- KNDP-A
- ITTAR United
- Geng Lepak
- TSS group
- Feerdauses Club
- Kitkat
- X-UPM
- D'sale girls
- one for all, all for one
Ni je kot... macam ada lagi je...
No comments:
Post a Comment
I like to see your comment...